L’assetjament escolar és una de les causes d’abandonament i fracàs ded els alumnes de secundària.

20minutos.es

■ Una investigació de la Universitat de Virgínia revela que un baix rendiment acadèmic pot estar associat a casos d’assetjament escolar.

■ L’estudi va mostrar que les notes dels centres en què els alumnes patien més assetjament eren del 3% al 6% inferiors a les dels centres més controlats.

Prevenir l’assetjament escolar

“Aquest estudi recolza els programes de prevenció de la intimidació com un pas per millorar el clima escolar i facilitar l’èxit acadèmic”, explica l’expert. Per Cornell, perquè aquests programes siguin efectius contra l’assetjament “han de tenir un enfocament dins de l’escola que involucri a mestres i pares i han de prestar ajuda a les víctimes de la intimidació, assessorament i disciplina per als agressors, i educació per als quals les veuen perquè deixin de donar suport a la intimidació “. A més, segons els experts, en aquests centres, els professors també poden ser menys eficaços pel fet que passen més temps centrant-se en la disciplina.

Un baix rendiment acadèmic pot estar associat a casos d’assetjament escolar, segons una investigació de la Universitat de Virgínia (Estats Units), presentada en el 119 Congrés Anual de l’Associació Americana de Psicologia. La investigació constatat que els alumnes d’educació secundària de Virgínia amb una alta taxa d’assetjament escolar presenten resultats acadèmics significativament més baixos en els exàmens de graduació. Un problema del sistema educatiu “El nostre estudi suggereix que un clima d’intimidació pot jugar un paper important en el rendiment dels alumnes durant els exàmens”, explica el psicòleg clínic i professor d’educació a la Universitat de Virgínia, Dewey Cornell, per a qui ” aquesta investigació subratlla la importància de tractar l’assetjament com un problema del sistema educatiu i no només com un problema individual. “

L’estudi va mostrar que les notes dels centres en què els alumnes patien més assetjament eren del 3% al 6% inferiors a les dels centres amb un assetjament més controlat. “Aquesta diferència és important perquè afecta la capacitat de l’escola per complir amb els requisits federals i l’èxit acadèmic de molts estudiants que no aproven els exàmens”, assegura Cornell. L’estudi no va poder explicar les raons d’un clima d’intimidació en algunes escoles o les causes dels resultats més baixos en aquestes escoles, però els investigadors ofereixen diverses teories. Una d’elles és que el rendiment acadèmic dels estudiants d’escoles amb intimidació generalitzada pot baixar perquè són estudiants menys compromesos amb l’aprenentatge, a causa dels temors d’intimidació o un major nivell de trastorn escolar relacionat amb l’assetjament.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s